Nyílt kérdések Vitézynek

Nyílt levelet írt Vitézy Dávidnak, a BKK vezérigazgatójának a BKV egyik legnagyobb szakszervezete, az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ). Az érdekvédők a nyilvánosság előtt – is – szembesítik a vezérigazgatót az elhallgatott problémákkal, s azzal a súlyos szereptévesztéssel, amelyben a szakszervezet szerint Vitézy belekeveredett, s ezzel felbecsülhetetlen kárt okoz a BKV-nak, a járművezetőknek, s a fővárosi utasoknak.
Nyílt levélben szembesíti Vitézy Dávidot, a BKK vezérigazgatóját a BKV egyik legnagyobb érdekvédelmi szervezete, az Egységes Közlekedési Szakszervezet az elmúlt időszakban feltett, s válasz nélkül hagyott kérdésekkel, a szakszervezeti egyeztetés hiányával, a vezérigazgatói szereptévesztés zavaraiból adódó súlyos konfliktusokkal, s a BKV-nál, valamint a fővárosi közösség közlekedés körül kialakult rendezetlenségekkel.
A levelet változtatás nélkül közöljük.

Tisztelt Vezérigazgató Úr!

Elvárjuk Öntől, hogy tisztázza a BKV-dolgozók és az utasok számára is a BKK közlekedésszervezői feladatai körül kialakult anomáliákat, az Ön rendszeres szereptévesztéseinek okát és számos olyan problémát, amely hátrányos helyzetbe hozza, sőt kifejezetten alárendeltségi viszonyban tartja a főváros legrégebbi közösségi közlekedési cégét!

Kiemelt figyelemmel kísértük annak idején a BKK megalakulását, számtalan alkalommal szerettünk volna szakmai kérdésekben egyeztetni Önnel, de minden próbálkozásunkat visszaverte, teljesen figyelmen kívül hagyta a szakszervezeti kezdeményezéseket. Azóta tudjuk, semmire sem tartja az érdekvédelmet, szűkebb körben többször is kijelentette: a szakszervezeti vezetők semmihez sem értenek. Nem haragszunk Önre, de nem árt, ha tudja, mi már akkor is utasokat szállítottunk, amikor Ön még csak lelkes kisfiúként bekéredzkedett a sofőrfülkébe, hogy közelről nézhesse nagy áhítattal a munkáját talán éppen annak, akire ma többszörös terhet rak, s többszörösen is bünteti, ha csak egyetlen hibát is vét. .

A köztünk lévő korkülönbség, a minimális munkatapasztalata és a szakmai tudásának hiánya természetesen nem lenne akadály, ettől Ön még nagyon jó vezető lehetne, ha meghallgatná azokat is, akik értenek ehhez a szakmához. De nem teszi. Annyira nem, hogy az elmúlt egy évben kénytelenek voltunk többször hangos, sőt olykor a város közlekedését megbénító demonstrációkkal felhívni a figyelmet az Ön nemtörődömségére, s több tarthatatlan, sürgős megoldásra váró problémára.

Ilyen súlyos probléma egyebek között a BKK által a közszolgáltatás ellátásában résztvevők számára előírt többféle teljesíthetetlen kötelezettség, mint például a jegyárusításhoz, az „elsőajtózáshoz” szükséges technikai és egyéb feltételek hiánya. Hiába kérjük a helyzet rendezését, a hiányok pótlását, süket fülekre találunk.

Tehetetlenül nézzük, hogy az Ön irányítása alatt teljesen összekeveredtek a közlekedésszervezői feladatok, a BKV szolgáltatói kötelezettségei és az ezzel összefüggő vállalati döntések.

Érdekelne minket, hogy a BKK vezérigazgatójaként és egyben a BKV Igazgatóságának tagjaként Ön hogy számol el a lelkiismeretével akkor, amikor a cég igazgatótanácsában negyedmagával csak a BKK érdekeit képviseli.  Az sem okoz lelkiismereti problémát Önnek, hogy a saját ötleteit folyamatosan rákényszeríti a BKV vezetésére és a munkavállalókra? Az sem okoz fejfájást Önnek, hogy a közlekedésszervező, vagy éppen a saját érdekei gyakran tökéletesen ellentétesek a közérdekkel?

Egyre gyakrabban felmerül a gyanú, hogy a BKK a közpénzeket, a súlyos adóforintokat nem kellő gondossággal, nem eléggé gazdaságosan használja fel, mi több: elherdálja azokat.

Ez utóbbi gyanúnk egyébként megalapozottnak tűnik, hiszen nem hajlandó válaszolni a tavaszi demonstrációnk petíciójában felvetett kérdésekre, és az agglomerációs szolgáltatás átadását sem képes rendben, átláthatóan levezényelni. Tapasztalatunk szerint Ön nem mer nyílt vitát folytatni valódi szakemberekkel arról, hogy mennyibe kerül Budapestnek most a közösségi közlekedés, vagyis mennyire drágította meg azt a BKK fenntartása. Jó ideje választ várunk – de nem kapunk – arra a többször feltett kérdésünkre is, hogy mennyivel kerülnek többe a budapesti utasoknak a BKK-nál alkalmazott kiemelkedően magas átlagbérek, miközben a BKV-nál folyamatos elvonásokkal és egyre szigorúbb kötbérezésekkel szembesülnek a dolgozók.

Információnk szerint Ön arra kényszeríti a BKV-t, hogy a kialakult létszámhiány ellenére munkavállalókat vezényeljen át a Volánbuszhoz több hónapra. Ezzel nemcsak a BKV-nak okoz kárt, hanem a közpénzek gazdaságos felhasználását is megkérdőjelezi. Miközben a Volánbusznak a tervezettnél jóval több munkabért kell kifizetnie az átvezényelt sofőrök miatt, a BKV jelentős túlórákra kényszeríti az ottmaradtakat, sőt kénytelen sofőröket is felvenni. Az ő kiképzésük jelentős költség, eközben pedig a Volánbusz az átvezényelt dolgozóknak nem tud munkát biztosítani. Kérem, tájékoztasson, mi az oka a felsorolt problémáknak, s mi a célja ezekkel a teljesen értelmetlen intézkedésekkel!

A BKK a szolgáltatói teljesítményt sem képes egyenletes mértékben megtervezni, ezért hol létszámleépítés, hol létszámfeltöltés, munkaerő felvétel van. A szolgáltató-váltások lebonyolítása rendezetlen, a munkavállalók egzisztenciális, és munkakörülményei folyamatosan romlanak.

Vezérigazgató úr!

Nem hisszük, hogy a szolgáltatás minősége egyedül attól javul, hogy új buszok állnak forgalomba, ha a volánnál ülők munkafeltételeit és a béreket is folyamatosan rontja a BKK. Ez utóbbi egyértelműen a minőség romlásához vezet, és nem szolgálja az utasok érdekeit. A munkavállalók bérezését nem a közlekedés biztonságát veszélyeztető túlórákkal kell feltornázni! Azt pedig mélységesen elítéljük, és a BKV munkaügyi kapcsolataiba való beavatkozásnak tekintjük, hogy Ön a BKV bértárgyalásaiba, a kollektív szerződésünk tartalmi részleteibe is belenyúl, és az Önre nem tartozó kérdéseket szereptévesztésben szenvedve tökéletesen összekeveri.

Nem új információ Önnek, hogy a BKK autóbusz modelljét elhibázottnak tartjuk, ezért ismét mielőbbi felülvizsgálatot követelünk!

Budapesten már három szolgáltató is jelen van, s munkavégzésük feltételei között jelentős különbségek alakultak ki, amelyek miatt egyre nagyobb a feszültség a járművezetők között. Ezek nem szolgálják az érintett cégek, az utazóközönség és a dolgozók érdekeit sem.

Vezérigazgató úr!

Beszéljünk az általunk felvetett problémákról, folytassunk komoly szakmai egyeztetést, amíg nem késő! Kérjük, mielőbb jelölje meg a konzultációs folyamat kezdetének időpontját és helyszínét! Amennyiben nem hajlandó a kérdéseinkre válaszolni, és változatlanul kerülni fogja a szakszervezetek érdemi bevonását, a közeljövőben újabb akciók szervezésére kényszerít bennünket. Senkinek nem ez a célja. Nekünk legalábbis biztos, hogy nem.

Budapest, 2014. augusztus 14.

 Tisztelettel

 Nemes Gábor

EKSZ-elnök

Author: Dolgozók Lapja

Share This Post On
468 ad
Google+