Törvénymódosítást kezdeményez a buszsofőrök elleni egyre gyakoribb támadások miatt a BKV-nál működő Egységes Közlekedési Szakszervezet. Az EKSZ elvárja, hogy a Budapesti Közlekedési Központ készítsen pontos kimutatást a járművezetők elleni atrocitásokról, s nemzetközi mintára dolgozzon ki hatékony stratégiát a megvédésükre. A szakszervezet felszólítja a BKK vezetését, hogy álljon a törvénymódosítási kezdeményezés mellé. Az EKSZ szerint a legnagyobb veszélyben az úgynevezett nyitott fülkében dolgozók vannak.
Egyre több támadás éri munka közben a BKV járművezetőit, indulatos utasok szidalmazzák, leköpdösik, sőt gyakran megütik őket, akár menet közben is. A cégnél működő Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) megelégelte a munkáltató tehetetlenségét, ezért a sofőrök védelmét is szolgáló, a közfeladatot ellátó személy bántalmazásával foglalkozó törvény szigorítását kezdeményezi – közölte Nemes Gábor. Az EKSZ elnöke ez ügyben a Budapesti Közlekedési Központ támogatását is elvárja, ezt levélben tudatta a BKK igazgatójával, Dabóczi Kálmánnal.
A szakszervezet azonban nemcsak támogatást vár a tulajdonosi jogokat gyakorló közlekedési központtól, hanem azt is, hogy vezessen pontos kimutatást az egyre gyakoribb atrocitásokról, s a tényekre alapozva, nemzetközi mintára dolgozzon ki tervet a megelőzésre. Nemes levélben emlékezteti az igazgatót arra, hogy az EU-ban a nemzetközi munkáltatói és munkavállalói szervezetek (UITP, ETF) már a 2000-res évek elején közös programot dolgoztak ki a közösségi közlekedésben dolgozók elleni, határozottan erősödő agresszivitás megfékezésére, a járművezetők védelmére. A szakszervezet elvárja, hogy a védelmi stratégia közös kialakításában a BKV is vegyen részt. A szakszervezet szerint szigorúbb „büntetést” kellene kiróni az elkövetőkre, s nemcsak az egyes eseteket, hanem azok következményét, az elkövetőre kirótt büntetést is nyilvánosságra kell hozni. Elrettentésül.
Nemes szerint visszatartó ereje lenne annak is, ha az emberek tudnák, számos járművön már van, s még többre kerül majd kamera, s a felvételeket adott esetben a rendőrség felhasználja, így az elkövető gyorsan horogra akad. Az elnök azonban arra is felhívja a figyelmet, hogy a legnagyobb veszélyben azok vannak, akik korszerűbb típusú buszokat vezetnek, ők ugyanis úgynevezett nyitott fülkében ülnek, közvetlenül kitéve az utasok verbális bántalmazásának is. Ráadásul így, minden védelem nélkül, az utasoktól karnyújtásnyira kezelik és legfeljebb egy dobozban, vagy a lábuknál heverő táskájukban tárolják a jegyek eladásából származó bevételt. Ez borzasztó kockázatos így – szögezi le Nemes, aki megjegyzi: sajnos beigazolódott a félelmük, miszerint a kockázatelemzés nélkül bevezetett első ajtózás vesztesei mindenképpen a sofőrök.
Az EKSZ mielőbbi intézkedést vár a BKK és a BKV vezetőitől, s törvénymódosítást – szigorítást az elkövetők ellen – a döntéshozóktól.