Százmilliókért perlik saját sofőrjei a BKV-t

Beperelik a BKV-t a buszsofőrök, mert a cég nem hajlandó kifizetni nekik visszamenőleg az elsőajtós jegyellenőrzésért járó pénzt, csak egy részét. A nevükben eljáró Egységes Közlekedési Szakszervezet pertársaságot alapított, s ha a kétezernél több érintett járművezető csatlakozik, akkor a követelés összesen több százmillió forint is lehet. A beadvány napokon belül megérkezik a bíróságra.

Beperelik a BKV-t a sofőrök, mert nem kapják meg visszamenőleg az elsőajtós jegyellenőrzésért járó bérüket – közölte a cégnél működő Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ). Az elmaradt pénz a kamatokkal együtt dolgozónként több százezer forint. A járművezetőket az bőszítette fel, hogy az elsőajtózás elindítása óta eltelt három évből egyet a közelmúltban elismert a cégvezetés, ám a többinek a kifizetéséről hallani sem akar, holott a szolgáltatás megrendelője, a Budapesti Közlekedési Központ korábbi vezetése nyilvánosan kijelentette: a pluszmunkáért plusz bér is jár – ismerteti a részleteket Nemes Gábor, a sértett járművezetők képviseletével megbízott EKSZ elnöke.  A bírósági pert három dolgozó nevében napokon belül elindítja a szakszervezet azt követelve, hogy az ellenőrök helyett végzett munka díját és annak kamatait az elsőajtózás bevezetésének napjától, 2012. május elsejétől fizesse ki a cég. Ez személyenként eléri a kétszázezer forintot.

Az elmaradt bérre eddig több ezer sofőr hiába várt, ezért az EKSZ pertársaságot hoz létre, amelybe befogad minden, az ügyben érintett BKV-dolgozót. A csatlakozás ingyenes, Nemes Gábor ezért úgy véli, akár kétezernél több tagja is lehet a perközösségnek, s a teljes követelés elérheti a több százmillió forintot.  A pertársaságba mától folyamatosan lehet jelentkezni.

Mint ismert, az EKSZ többször is rámutatott: az elsőajtós felszállás bevezetésével a járművezetők olyan kötelező plusz feladatokat kaptak, amelyeket mások – például az ellenőrök és a jegypénztárosok – főállásban végeznek.  A szakszervezet folyamatosan azt is hangsúlyozta, hogy nem a munka elvégzésével van a gond, hanem azzal, hogy a bérletek és a mintegy negyvenfajta egyéb ingyenes utazási engedély ellenőrzéséért sokáig nem akart fizetni a cég, s most is csak a jogos bér töredékét, három helyett egy évnyi pénzt akar adni.  Az EKSZ már a két évvel ezelőtti emlékezetes jegyvásárlási, forgalombénító akciójával is erre a problémára hívta fel a figyelmet.

 

Author: Dolgozók Lapja

Share This Post On
468 ad
Google+