Közlekedési sztrájk miatt megbénulhat Miskolc

Közlekedési sztrájkkal indulhat az év Miskolcon: miközben számtalan munkahelyen már a jövő évi béremelés mértékében is megállapodtak, a városi közösségi közlekedésben dolgozók még a korábban beígért, de nem teljesített ideiért harcolnak. A Miskolc Holding Zrt. ugyanis felrúgta a kétoldalú bérmegállapodást, s a nagy nehezen kialkudott teljes körű – minden dolgozót érintő – bérfejlesztés helyett csak a járművezetőknek adott 5 százalékot.

A szakszervezetek – a Forgalmi Érdekvédelmi és Érdekképviseleti Szakszervezet, a Miskolci Autóbusz- és Villamosvezetők Érdekvédelmi Szövetsége, valamint a Miskolci Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezete – akár sztrájkkal is ki fogják kényszeríteni a megállapodást – olvasható az érdekvédők közös közleményében. Ezért – mint írják – a már korábban megalakult sztrájkbizottság felszólította a munkáltatót: mielőbb üljenek tárgyalóasztalhoz, hogy megállapodhassanak a sztrájk idejére vonatkozó elégséges szolgáltatás mértékében és feltételeiben.

Az érdekvédők sajnálják – olvasható a közleményben –, hogy a Miskolc Városi Közlekedési Zrt-t irányító tulajdonos az egyoldalú és hibás döntései miatt a végső érdekérvényesítő eszköz bevetésére, sztrájkra kényszeríti a munkavállalókat, s ezzel kellemetlen helyzetbe hozzák a város lakosságát, az utasokat. A járművezetők azonban a kialakult helyzet ellenére sem akartak az ünnepek alatt a lakosságnak kellemetlenséget okozni, ezért úgy döntöttek, január 4-e előtt nem hirdetik meg a leállást. A szakszervezetek visszautasítják a Miskolc Holding Zrt. részéről a helyi médiában történő szándékos félretájékoztatást, miszerint a vita tárgya a jövő évi béremelés. Leszögezik: az esetleges sztrájkot a megállapodás ellenére elcsalt béremelésért fogják meghirdetni.

A Dolgozók Lapja úgy tudja, hogy a Miskolci Városi Közlekedési Zrt. január 6-át jelölte meg az elégséges szolgáltatás mértékéről tervezett tárgyalásra. A DL azt is megtudta, hogy a cégvezetés 88 százalékos szolgáltatást követel majd a sztrájk idejére is a szakszervezetektől. Ezt az érdekvédők nem fogják vállalni, hiszen ezzel a megoldással a cégvezetés csak nyerhet. Ugyanis a 88 százalékra csökkentett közlekedés jelentős költségmegtakarítás a cégnek, miközben a városban sem lehet érzékelni a sztrájk miatti 12 százalékos kiesését. Ez nevetséges megoldás lenne – vélik a sztrájkbizottság vezetői.

Author: Dolgozók Lapja

Share This Post On
468 ad
Google+