A munkavállalók elleni újabb merényletre készül a kormány: úgy módosítaná a munka törvénykönyvét, hogy minden alkalmazottat a végtelenségig lehetne túlóráztatni – a mostani 250 helyett évente akár 400 órát is – , miközben azt évekig ki sem kell fizetni, ráérnének 36 havonként elszámolni velük. Sokan már így is halálra dolgozzák magukat, a közlekedésben pedig egyenesen életveszélyes ennél többször kiküldeni az utakra az agyonhajszolt sofőröket. A szakszervezetek tiltakozó tömegdemonstrációt tzervez.
Úgy tűnik, minden hiába, a kormány meg fogja szavazni azt a törvényjavaslatot, amely a munka törvénykönyve módosításával lehetővé tenné, hogy háromévente egyszer fizessék ki az embereknek a ledolgoztatott túlórát. Vagyis: ha átmegy a két fideszes parlamenti képviselő, Kósa Lajosnak és Szathmáry Kristófnak a napokban benyújtott egyéni előterjesztése, akkor a munkáltatók akár három évig is úgy dolgoztathatják a korábbinál lényegesen többet az alkalmazottaikat, hogy azok egyetlen fillért sem látnak belőle. A szakszervezetek egyszerre hördültek fel a hír hallatán, s tiltakozási össztűz zúdul a kormányra. A kabinet tavaly egyszer már nekifutott ennek a javaslatnak, ám akkor végül visszalépett. Az újrázásra most az a kormányzati magyarázat, hogy „a munkavállalók kérték”. Hogy érthető legyen: a cinikus magyarázat szerint maguk a munkavállalók kérték, hogy még többet túlórázhassanak, ráadásul évekig ingyen.
A Magyar Szakszervezeti Szövetség elnöke, Kordás László a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fóruma rendkívüli ülésének összehívását kezdeményezte, a Vasutasok Szakszervezete, a Közúti Közlekedési Szakszervezet és az Egységes Közlekedési Szakszervezet is egyenesen modernkori rabszolgaságot emleget, amelynek a sofőrök leterheltsége miatt tragikus következménye is lehet. A munkaerőhiány miatt ugyanis vélhetően a végtelenségig – de legalábbis évente 400 túlórát kimerítően – fogják hajszolni a sofőröket, akik utasok ezreiért felelnek naponta. Ez nemcsak embertelen, de az uniós előírásokkal is tökéletesen szembe megy. A szakszervezetek közös akciósorozatot indítanak, amelyet december 8-án tömegtüntetéssel kezdenek azt követelve, hogy a két képviselő vonja vissza a modernkori rabszolgaság bevezetésének törvényi keretet adó javaslatát.
Eközben Nemes Gábor, a Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetségének az elnöke, a DK szakpolitikusa a modernkori rabszogahajcsárok és rabszolgatartók számára készített kézikönyvet, amelyet az Országgyűlés vállalkozásfejlesztési bizottsága ülésén adott át az ülés résztvevőinek. A “kézikönyv” vitriolos összeállítás a kormány tagjai számára, figyelmeztetvén őket a munkavállalók számára végtelenül veszélyes módosítás bevezetésére.
A rabszolgaság intézménye nem új keletű dolog, bár hajlamosak vagyunk megfeledkezni róla. A rabszolgaság célja a gazdasági kizsákmányolás. Hivatalosan ma a rabszolgaság a világ minden országában megszűnt, legutoljára Mauritániában 2007-ben. Nálunk viszont két fideszes parlamenti képviselő éppen most készül újra bevezettetni a kormánnyal ezt a rendszert. Mégis. hogy működik a rabszolgaság? Mit kellett tudnia egy fideszes rabszolgakereskedőnek a beszerzésről és magukról a rabszolgákról? Kézikönyvünk ebben segít minden fideszes rabszolgatartó-jelöltnek. Néhány igen szigorú és fontos szabályt ugyanis a rabszolga-kereskedelemben be kellett tartani…
Jó dolog, ha van az embernek (mit embernek, a Fidesznek) rabszolgája, és még jobb, ha sok van belőlük. Ám ez egy drága hobbi, fenn is kell tartani ezeket a lepénypusztítókat. Kell nekik fekhely, meg ruhák, télen még több ruha. Szóval nem olcsó mulatság. Igen, ez bizony elég lehangoló, de egy felelősségteljes rabszolgatartó életben tartja a tulajdonát.