A korábbi hírekkel ellentétben már pénteken sem tudják garantáltan feldolgozni a kgfb-átkötéseket a biztosítók, a kapkodók utolsó esélye csütörtök, azaz november 28-a a váltásra. Kellemetlen meglepetés érheti idén azokat, akik a kampány utolsó napjára hagyják az új kötelező gépjármű felelősség-biztosítási szerződések megkötését, mert már a péntek is annyira zsúfolt lesz a biztosítóknál, hogy kétséges, feltudják-e dolgozni a váltáshoz szükséges adatokat – figyelmeztet Németh Péter, a huszonöt biztosító ajánlatát kezelő CLB Független Biztosítási Alkusz Kft. értékesítési és kommunikációs igazgatója. Nagy eséllyel így lesz annak ellenére is, hogy az idei viszonylag csendes kampány finise sem a szokásos, a CLB-nél a tegnap, a hét első napja számított a csúcsnak, de ez is éppen csak elérte a tavalyi átlagot. Az értékesítési vezető szerint még legfeljebb csütörtökön, november 28-án lehet kényelmesen átszerződni más biztosítóhoz, ez alatt tudják ugyanis fogadni az alkuszok a kéréseket úgy, hogy a váltáshoz szükséges minden tennivalót is átvállaljanak, s még a biztosítók is fel tudják dolgozni az adatokat. Aki az utolsó pillanatra hagyja a szerződéskötést, annak magának kell majd a macerás folyamatot végigjárnia, de sokéves tapasztalat szerint ekkor már nagy a hibaszázalék, és végül gyakran nem is sikerül a váltás. Ráadásul erről esetleg csak hónapok múlva értesül. Továbbra is az együttkötés a sláger, az utolsó pillanatosok többsége is a casco és lakásbiztosítási kedvezményeket veszi igénybe, s ezzel 12 ezer forint alá tudják vinni az éves díjat. Ezzel is magyarázható, hogy feltűnően megugrott e két biztosítási ágban született új szerződések száma.
Tömeges utolsópillanatos kapkodással azonban idén már nem számolnak az alkuszok, ez a kampány ugyanis már nem hozta lázba az autósokat. A jövő évi díj-indexálások alapján elmondható, hogy tíz ügyfélből nyolcnak érdemes a saját szolgáltatójánál maradnia, mert jó ajánlatot kapott, s így nem éri meg váltani. Ez új, és örvendetes tapasztalat, hiszen úgy tűnik, a biztosítók végre megbecsülik a hűséges ügyfeleiket, s ezzel talán a nagy kgfb-kampányok történelme is lezárul – összegezte a CLB tapasztalatait Németh Péter.
A lakásbiztosításos kedvezménnyel a cégek már erre a piacra koncentrálnak, egyértelműen megkezdődött az új kampány, hiszen a legtöbb lakásszerződés évfordulója szintén január elseje. Döbbenetes, hogy ezeknek a biztosításoknak legalább a felére évente több tízezer forintot dobnak ki az ablakon az emberek csak azért, mert eszükbe sem jut megújítani, olcsóbbra, és sokkal tartalmasabbra cserélni – véli az alkusz. De, hogy a legtöbb ügyfél mennyire elhanyagolja a biztosítását, az akkor derül ki igazán, amikor egy „káresemény” után mélyen az aktuális érték alatti kártérítési összeget kapja. E területen tehát minden pozitív változás csak kedvezhet a lakástulajdonosoknak.
A csaknem egy évtizedes kötelező biztosítási kampány-történetet sikeresnek tartják az alkuszok, mert a közreműködésükkel a díjak a kezdetinek a töredékére csökkentek, a szolgáltatás javult, s mindez azért, mert a biztosítók versenyre kényszerültek az ügyfelekért. Ez az alkuszi tevékenység valódi mércéje és egyben értéke is – szögezi le Németh Péter.